Siūlau pasiruošti augalinio pieno…

Sezamų sėklų pienas

sezamas

Sezamų sėklose, ypač nelukštentose, daug B grupės vitaminų, vitamino E, kalcio, kalio, fosforo, magnio, cinko, geležies ir seleno. 1,5 puodelio sausų sezamų susmulkinkite virtuviniu kombainu. Maišydami pamažu supilkite apie 600 ml vandens, kol gėrimas pasidarys tolygios konsistencijos. Nukoškite ir pasaldinkite. Šį pieną naudokite vietoje pieno ruošdami valgius arba tiesiog kaip gėrimą. Į sezamų sėklų pieną galima įmaišyti uogų ar bananą. Tirščius, likusius nukošus pieną, galima sunaudoti kitiems patiekalams gaminti. Šaldytuve laikomas sezamų pienas ilgai negenda. Nors nelukštentų sėklų maistinė vertė didesnė, jo skonis kartokas, todėl pieną geriausia ruošti iš pusės kiekio lukštentų ir pusės nelukštentų sėklų, arba pusės nelukštentų sezamų ir pusės saulėgrąžų sėklų.

Migdolų pienas

migdolas

Migdolai yra lengviau virškinami nei kiti riešutai. Jie – svarbus vitamino E šaltinis, turi B2, kalcio, geležies ir seleno. Šis pienas yra saldaus riešutų skonio, tinkamas gerti vieną ar naudoti kaip priedą kitiems patiekalams ruošti. Migdolų pieną ruoškite taip pat kaip pieną iš sezamų sėklų. Jei norite, kad pienas būtų šviesus, prieš maldami migdolus akimirkai juo panardinkite į verdantį vandenį, paskui perliekite šaltu vandeniu ir nutrinkite lukštą. Jei norite paruošti migdolų grietinėlės 1,5 puodelio nuplikytų, išlukštentų migdolų sumalkite, pilkite 200 ml vandens ir toliau maišykite, kol grietinėlė pasidarys tolygios konsistencijos. Grietinėlę galite paruošti iš kitų riešutų ar sėklų.

Žemės riešutų pienas

zemes

Žemės riešutuose gausu monesočiųjų riebalų, kurie mažina žalingojo cholesterolio kiekį kraujyje. Jie taip pat turi tiamino, niacino, vitamino E, folio rūgšties, kalio, magnio, vario ir cinko. 100 g. žemės riešutų užmerkite vandeniu ir palikite mirkti per naktį. Susmulkinkite maišikliu, sukratykite į puodą su 1 l vandens, užvirinkite ir virkite 5 min. Palikite 15 min. Perkoškite.

Lazdyno riešutų pienas

lazdyno

Lazdyno riešutai turi daug vitamino E, ląstelienos, vario, geležies, cinko ir kalio. Šių riešutų pieną ruoškite taip pat kaip žemės riešutų pieną. Taip pat ruošiami pieno gėrimai iš pistacijų, kaštainių, graikinių, makadamijos, anakardžių ir kitų riešutų ar jų mišinio.

Saulėgrąžų pienas

Add an Imagesaulegrazos

Saulėgrąžose gausu seleno, vario, ląstelienos, geležies, cinko, folio rūgšties, vitamino E ir B6. 30 g šių sėklų aprūpina organizmą daugiau nei 100 proc. rekomenduojamos E vitamino paros dozės. Į virtuvės kombainą sudėkite stiklinę gliaudytų saulėgrąžų ir įpilkite stiklinę vandens. Plakite tol, kol maišiklis susmulkins saulėgrąžas. Sudėkite cukrų, supilkite dar 3 stiklines vandens ir plakite apie minutę. Nemėgstantys tirščių, juos gali iškošti. Paskaninkite vanile ir medumi. Šis pienas vienas iš pigiausių ir greičiausiai pagaminamų augalinio pieno rūšių. Labai tinka su sausais pusryčiais, kakavai ruošti ar gerti vieną. Jis per keliolika minučių apkarsta, todėl pasidarius reikia suvartoti iš karto. Lygiai taip pat galima pasidaryti ir kokosų pieno, vietoje saulėgrąžų dedant kokoso drožlių.

Ryžių pienas

ryziai

Ryžiai netuti gliuteino, todėl tinka jo netoleruojantiems žmonėms. Jie lengvai virškinami, turi krakmolingų angliavandenių ir šiek tiek B grupės vitaminų. Ruduosiuose ryžiuose žymiai daugiau naudingų medžiagų, tokių kaip selenas, vitaminas E, magnis, manganas.
Norėdami paruošti ryžių pieną išvirkite puodelį ryžių, užpilkite 4 puodeliais karšto vandens, sukratykite į virtuvės kombainą ir maišykite, kol masė taps lygi. Palikite 30 minučių ar ilgiau, tada nesuplakdami supilkite į indą, atsargiai, kad nuosėdos liktų ant dugno. Jei skubate iškoškite per tankų koštuvą. Paskaninkite vanile, cinamonu, medumi ar druska.

Avižų pienas

avizos

Avižose daug skaidulų, mažinančių cholesterolio kiekį, vitamino E, folio rūgšties, B grupės vitaminų, geležies, magnio, fosforo ir kitų mikroelementų. Šešis šaukštus maltų avižų sudėkite į termosą ir užpilkite 1 l karšto vandens. Palikite 3 valandoms, o po to nukoškite. Juo galite balinti arbatą, kavą arba gaminti kokteilius su uogomis. Pasaldinkite medumi, vanile ar susmulkintu bananu.

Miežių pienas

mieziai

Miežiai yra puikus tirpios ląstelienos, vitamino B ir mineralų (cinko, magnio) šaltinis. 25 g miežių užmerkite vandeniu ir palikite mirkti per naktį. Išmirkusius perskalaukite, susmulkinkite virtuviniu kombainu ir sudėkite į puodą su 1 l vandens. Užvirinkite. Virkite 10 min. vis pamaišydami. Palikite 15 min uždengtame puode. Perkoškite. Taip pat ruošiamas pienas iš kviečių ir rugių.

Sorų pienas

soros

Soros – tai proteinų šaltinis. Juose gausu A, B ir C vitaminų, daug mikroelementų: magnio, fosforo, silicio, vario, magnio, kalio, floro, cinko, geležies, silicio ir riboflavino.
100 g sorų užmerkite ir palikite 10 val. Nupilkite vandenį ir perskalaukite. Susmulkinkite virtuvės kombainu ir perkoškite. Gautą skystį praskieskite iki reikiamo skystumo ir pasaldinkite. Likučius galima sunaudoti blynų tešlai ar kitiems patiekalams ruošti. Sorų pienas greitai genda.

Sojos pienas

soja

Sojos – nekaloringas ir lengvai virškinamas produktas, kuriame nėra cholesterolio. Sojų piene yra baltymų, riebalų, A, D ir E grupės vitaminų, kalcio, magnio ir kitų mikroelementų. Jis gerina smegenų veiklą, sumažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Maistinės skaidulos ir baltymai, esantys sojų piene, sumažina blogojo cholesterino ir trigliceridų lygį.

Parduotuvėse galima įsigyti sojų pieno miltelių, tačiau sojų pieno visiškai nesudėtinga pasigaminti namuose. 2 puodelius sojų pupelių užmerkite ir brinkykite 10 – 12 val. (ne ilgiau, nes gali surūgti). Vandenį nupilkite, pupeles perplaukite ir sumalkite. Pamažu supilkite vandenį, maišykite kruopščiai, kad tyrė būtų tolygi.

Užvirinkite 2 l vandens ir supikite sojų tyrę. Mediniu šaukštu maišykite, kad nepritrauktų, o kai vanduo užvirs ir pradės kilti putos, puodą nukelkite. Uždenkite ir palikite 5-10 min, po to pamaišykite ir vėl užvirkite. Sojų tyrę nukoškite ir nuspauskite. Pieną maišydami užvirkite ir kaitinkite ant silpnos ugnies apie 5 min. Sojų pienas beskonis, jį galite pagardinti vanile, cukrumi ar šokoladu, naudoti jį ruošiant kitus patiekalus arba skaninti druska, žolelėmis, garstyčiomis ir kitais priedais. Šaldytuve sojų pieną laikyti galima 4-5 dienas.

Sezamų sėklų pienas

Sezamų sėklose, ypač nelukštentose, daug B grupės vitaminų, vitamino E, kalcio, kalio, fosforo, magnio, cinko, geležies ir seleno. 1,5 puodelio sausų sezamų susmulkinkite virtuviniu kombainu. Maišydami pamažu supilkite apie 600 ml vandens, kol gėrimas pasidarys tolygios konsistencijos. Nukoškite ir pasaldinkite. Šį pieną naudokite vietoje pieno ruošdami valgius arba tiesiog kaip gėrimą. Į sezamų sėklų pieną galima įmaišyti uogų ar bananą. Tirščius, likusius nukošus pieną, galima sunaudoti kitiems patiekalams gaminti. Šaldytuve laikomas sezamų pienas ilgai negenda. Nors nelukštentų sėklų maistinė vertė didesnė, jo skonis kartokas, todėl pieną geriausia ruošti iš pusės kiekio lukštentų ir pusės nelukštentų sėklų, arba pusės nelukštentų sezamų ir pusės saulėgrąžų sėklų.

Migdolų pienas

Migdolai yra lengviau virškinami nei kiti riešutai. Jie – svarbus vitamino E šaltinis, turi B2, kalcio, geležies ir seleno. Šis pienas yra saldaus riešutų skonio, tinkamas gerti vieną ar naudoti kaip priedą kitiems patiekalams ruošti. Migdolų pieną ruoškite taip pat kaip pieną iš sezamų sėklų. Jei norite, kad pienas būtų šviesus, prieš maldami migdolus akimirkai juo panardinkite į verdantį vandenį, paskui perliekite šaltu vandeniu ir nutrinkite lukštą. Jei norite paruošti migdolų grietinėlės 1,5 puodelio nuplikytų, išlukštentų migdolų sumalkite, pilkite 200 ml vandens ir toliau maišykite, kol grietinėlė pasidarys tolygios konsistencijos. Grietinėlę galite paruošti iš kitų riešutų ar sėklų.

Žemės riešutų pienas

Žemės riešutuose gausu monesočiųjų riebalų, kurie mažina žalingojo cholesterolio kiekį kraujyje. Jie taip pat turi tiamino, niacino, vitamino E, folio rūgšties, kalio, magnio, vario ir cinko. 100 g. žemės riešutų užmerkite vandeniu ir palikite mirkti per naktį. Susmulkinkite maišikliu, sukratykite į puodą su 1 l vandens, užvirinkite ir virkite 5 min. Palikite 15 min. Perkoškite.

Lazdyno riešutų pienas

Lazdyno riešutai turi daug vitamino E, ląstelienos, vario, geležies, cinko ir kalio. Šių riešutų pieną ruoškite taip pat kaip žemės riešutų pieną. Taip pat ruošiami pieno gėrimai iš pistacijų, kaštainių, graikinių, makadamijos, anakardžių ir kitų riešutų ar jų mišinio.

Saulėgrąžų pienas

Saulėgrąžose gausu seleno, vario, ląstelienos, geležies, cinko, folio rūgšties, vitamino E ir B6. 30 g šių sėklų aprūpina organizmą daugiau nei 100 proc. rekomenduojamos E vitamino paros dozės. Į virtuvės kombainą sudėkite stiklinę gliaudytų saulėgrąžų ir įpilkite stiklinę vandens. Plakite tol, kol maišiklis susmulkins saulėgrąžas. Sudėkite cukrų, supilkite dar 3 stiklines vandens ir plakite apie minutę. Nemėgstantys tirščių, juos gali iškošti. Paskaninkite vanile ir medumi. Šis pienas vienas iš pigiausių ir greičiausiai pagaminamų augalinio pieno rūšių. Labai tinka su sausais pusryčiais, kakavai ruošti ar gerti vieną. Jis per keliolika minučių apkarsta, todėl pasidarius reikia suvartoti iš karto. Lygiai taip pat galima pasidaryti ir kokosų pieno, vietoje saulėgrąžų dedant kokoso drožlių.

Ryžių pienas

Ryžiai netuti gliuteino, todėl tinka jo netoleruojantiems žmonėms. Jie lengvai virškinami, turi krakmolingų angliavandenių ir šiek tiek B grupės vitaminų. Ruduosiuose ryžiuose žymiai daugiau naudingų medžiagų, tokių kaip selenas, vitaminas E, magnis, manganas.

Norėdami paruošti ryžių pieną išvirkite puodelį ryžių, užpilkite 4 puodeliais karšto vandens, sukratykite į virtuvės kombainą ir maišykite, kol masė taps lygi. Palikite 30 minučių ar ilgiau, tada nesuplakdami supilkite į indą, atsargiai, kad nuosėdos liktų ant dugno. Jei skubate iškoškite per tankų koštuvą. Paskaninkite vanile, cinamonu, medumi ar druska.

Avižų pienas

Avižose daug skaidulų, mažinančių cholesterolio kiekį, vitamino E, folio rūgšties, B grupės vitaminų, geležies, magnio, fosforo ir kitų mikroelementų. Šešis šaukštus maltų avižų sudėkite į termosą ir užpilkite 1 l karšto vandens. Palikite 3 valandoms, o po to nukoškite. Juo galite balinti arbatą, kavą arba gaminti kokteilius su uogomis. Pasaldinkite medumi, vanile ar susmulkintu bananu.

Miežių pienas

Miežiai yra puikus tirpios ląstelienos, vitamino B ir mineralų (cinko, magnio) šaltinis. 25 g miežių užmerkite vandeniu ir palikite mirkti per naktį. Išmirkusius perskalaukite, susmulkinkite virtuviniu kombainu ir sudėkite į puodą su 1 l vandens. Užvirinkite. Virkite 10 min. vis pamaišydami. Palikite 15 min uždengtame puode. Perkoškite. Taip pat ruošiamas pienas iš kviečių ir rugių.

Sorų pienas

Soros – tai proteinų šaltinis. Juose gausu A, B ir C vitaminų, daug mikroelementų: magnio, fosforo, silicio, vario, magnio, kalio, floro, cinko, geležies, silicio ir riboflavino.

100 g sorų užmerkite ir palikite 10 val. Nupilkite vandenį ir perskalaukite. Susmulkinkite virtuvės kombainu ir perkoškite. Gautą skystį praskieskite iki reikiamo skystumo ir pasaldinkite. Likučius galima sunaudoti blynų tešlai ar kitiems patiekalams ruošti. Sorų pienas greitai genda.

Sojos pienas

Sojos – nekaloringas ir lengvai virškinamas produktas, kuriame nėra cholesterolio. Sojų piene yra baltymų, riebalų, A, D ir E grupės vitaminų, kalcio, magnio ir kitų mikroelementų. Jis gerina smegenų veiklą, sumažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Maistinės skaidulos ir baltymai, esantys sojų piene, sumažina blogojo cholesterino ir trigliceridų lygį.

Parduotuvėse galima įsigyti sojų pieno miltelių, tačiau sojų pieno visiškai nesudėtinga pasigaminti namuose. 2 puodelius sojų pupelių užmerkite ir brinkykite 10 – 12 val. (ne ilgiau, nes gali surūgti). Vandenį nupilkite, pupeles perplaukite ir sumalkite. Pamažu supilkite vandenį, maišykite kruopščiai, kad tyrė būtų tolygi.

Užvirinkite 2 l vandens ir supikite sojų tyrę. Mediniu šaukštu maišykite, kad nepritrauktų, o kai vanduo užvirs ir pradės kilti putos, puodą nukelkite. Uždenkite ir palikite 5-10 min, po to pamaišykite ir vėl užvirkite. Sojų tyrę nukoškite ir nuspauskite. Pieną maišydami užvirkite ir kaitinkite ant silpnos ugnies apie 5 min. Sojų pienas beskonis, jį galite pagardinti vanile, cukrumi ar šokoladu, naudoti jį ruošiant kitus patiekalus arba skaninti druska, žolelėmis, garstyčiomis ir kitais priedais. Šaldytuve sojų pieną laikyti galima 4-5 dienas.

Reklama